U zagrebačkom Majestic Parku održana je AgroFemme – Snaga koja hrani svijet, prva nacionalna konferencija posvećena ženama koje stvaraju, proizvode i vode u hrvatskoj poljoprivredi, agrobiznisu i ruralnom razvoju.
Konferencija je okupila više od 120 poduzetnica, agronomkinja, proizvođačica, inovatorica i stručnjakinja iz cijele Hrvatske koje su pokazale da žensko liderstvo na selu više nije iznimka – već pokret.
U središtu programa bile su teme poput izgradnje osobnog brenda iz poljoprivrednog okruženja, pristupa potporama i EU fondovima iz ženske perspektive, digitalne transformacije OPG-ova te osnaživanja ruralnih zajednica.
Posebnu pažnju privukla je svečana prezentacija “sedam veličanstvenih žena”, među kojima su:
- ravnateljica Uprave za potpore poljoprivredi i ruralnom razvoju, gđa Željka Gudelj – Velaga,
- profesorica na Agronomskom fakultetu u Zagrebu, gđa Branka Šakić Bobić,
- savjetnica, gđa Višnja Krapljan te
- najuzornije hrvatske seoske žene 2025. godine.
Konferenciju je otvorila veleposlanica Republike Austrije, gđa Yvonne Tončić Sorinj, a inspirativno uvodno predavanje održala je gđa Christine Riepl, predstavnica Austrijskog saveza poljoprivrednica, o povezivanju i umrežavanju žena u agraru.
Panel “Od polja do vlastitog brenda” moderirala je docentica Marina Tomić Maksan s Odsjeka za agrarnu ekonomiku i informatiku Agronomskog fakulteta u Zagrebu, zajedno s Ines Dundović (OPG Petra), Martinom Pernar Škunca (Paška sirana), Snježanom Jakopović (Kuća magične trave) i Valerijom Neduhal (OPG Neduhal). Raspravljalo se o brendiranju, kratkim lancima opskrbe i digitalnom marketingu kao alatima za jačanje vidljivosti žena u poljoprivredi.
Drugi panel, “Kako do financijskih sredstava i potpora bez stresa”, vodila je Ana-Marija Špicnagel, direktorica IPS Konzaltinga i autorica podcasta Biznis je na selu, poznata po nadimku “Google za poljoprivrednike”.
Uz radionice, gastro masterclass chefa Vedrana Stojanca i prezentacije inovacija poput primjene dronova i AI tehnologija u vinogradarstvu, konferencija je ponudila spoj inspiracije i konkretnih znanja.
Organizatori Gospodarski list i Infomart Zagreb i istaknuli su da im je cilj stvoriti trajnu platformu za žensko umrežavanje i rast ruralnih zajednica.