Novosti

Medonja s OPG-a Burić: Nema boljeg nego čuti “kažu da imate odličan med i da ne kemijate”

Supruga Monika je najbitniji faktor. Pored održavanja vrhunske čistoće opreme i prostora u kojem se radi s medom, strpljivo razvija recepte za razne meleme, medenjake i sirupe, ističe Saša Burić čiji su proizvodi prepoznatljivi pod brendom Medonja, a posao razvijaju i uz pomoć EU fondova.

Počeo sam s jednom košnicom koju mi je poklonio prijatelj Teofil Časni. Nakon početničkih muka, upornošću sam 2016. godine došao do 24 zajednice, a trenutno ih imam 70-tak. Svjestan veličine hobija koji je prerastao amaterizam te iziskivao krajnju ozbiljnost pri organizaciji i brizi o pčelama, odlučujem osnovati OPG”, upoznaje nas s počecima Saša Burić, nositelj istoimenog OPG-a iz Vrbovskog poznatijeg pod imenom Pčelarstvo Burić, a čiji su proizvodi prepoznatljivi pod brendom Medonja.

Rad na pčelinjaku nezamisliv je, kaže, bez starijeg sina Jakova koji uvelike pomaže prilikom pregleda pčelinjih društava ili dodavanja pojedinih dijelova odnosno odvajanja ramova napunjenih medom. Kod kuće u vrcaoni spremno čekaju mlađi sin Dominik i supruga Monika, a otac Vladimir je tihi igrač iz sjene koji obavlja velik broj ‘manje bitnih poslova’ poput sklapanja okvira, ožičavanja i slično.

“Supruga je najbitniji faktor jer pored održavanja vrhunske čistoće opreme i prostora u kojem se radi s medom, strpljivo razvija recepte za razne meleme, medenjake i sirupe koji su vrlo važan dio ponude našeg gospodarstva”, ističe.

Prva ozbiljnija ulaganja podrazumijevala su nenamjenski kredit za uređenje punionice. Godine 2018. javljaju se na natječaj Programa ruralnog razvoja, podmjeru 6.3. “Potpora razvoju malih poljoprivrednih gospodarstava” odnosno tip operacije 6.3.1. i nakon godinu dana potpisuju ugovor. “Nemogući snovi polako postaju stvarnost. Kreće realizacija projekta koji je podosta kompliciran i s puno elemenata. Čak i prije pozitivnog mišljenja, krenule su analize tržišta, brendiranje proizvoda, priprema parcela za izgradnju objekata kojima bi htjeli privući veliki broj ljubitelja prirode i time djelomično zaokružiti priču koju smo krenuli pričati i živjeti. Prijavu sam predao prvoga dana i za to sam angažirao profesionalce jer sam bio svjestan da samo jedan pogrešan potez može ugroziti realizaciju projekta u koji polažem puno nade “, opisuje iskustvo s natječajem.

Odmah po isplati prvoga dijela, krenuo je u kupnju opreme pa su ubrzo stigle prikolica za prijevoz platforme, okvirne Farrar košnice, traktorska kosilica i pčelarske SMS vage koje će uvelike pomoći u odlučivanju o terminu selidbe pčela na sljedeću pašu. Sada razmišlja priču zaokružiti gradnjom smještajnih kapaciteta i apiterapijske kućice.

“Tko god se želi javiti na neki od natječaja mora biti svjestan da je potrebna i određena količina vlastitog novca, ali i puno truda jer cijeli plan treba realizirati. No, ukoliko ste se odlučili baviti nečim što vas u životu veseli, to neće biti nikakav problem, a novac iz EU fondova diže vas u nebo”, poručuje.

U ponudi imaju i med u djevičanskom saću. Tu je i Goranski medun, a posebno se diče mednim octom. Ponekad ih, kaže, prijatelji pitaju ima li to sve smisla i je li isplativo? “Svaki trud se isplati! Čak i u godinama kada nema financijske dobiti, bogatstvo je sloga u obitelji i zadovoljstvo, ali i dobrobit koja proizlazi iz zajedničkog rada u prirodi”, smatraju Burići.

Osim brendiranja proizvoda, mora se itekako paziti na kvalitetu. “Danas kada se dobar glas daleko čuje, moramo biti svjesni kako i loš glas može imati ogroman utjecaj na prodaju. Nama nema većeg zadovoljstva nego kada se na vratima naše ‘Pateke’ pojavi kupac s riječima: Pročitali smo na forumu da je kod vas odličan med i da ne kemijate! Povjerenje koje dobijete je nešto najsvetije i ne postoji šansa da ga iznevjerimo”, naglašavaju.

No obitelj se ne bavi samo pčelama i pčelinjim proizvodima. Sade povrće za svoje potrebe na nekoliko lokacija, imaju voćnjak, a kreću i u posao s lješnjacima.