47.1.f.01. Voće i povrće – Promidžba, komunikacija i marketing
Cilj intervencije
Cilj ove intervencije je učinkovita provedba promidžbe proizvoda na tržištu sa svrhom bolje prepoznatljivosti proizvoda te podizanja komercijalne vrijednosti proizvoda iz sektora voća i povrća, u svježem ili prerađenom obliku, kao i povećanja konzumacije istoga.
Prihvatljivi korisnici
Korisnici su proizvođačke organizacije, udruženja proizvođačkih organizacija, transnacionalne proizvođačke organizacije i udruženja transnacionalnih proizvođačkih organizacija, sa sjedištem u Republici Hrvatskoj, priznati od strane Ministarstva poljoprivrede za sektor voća i povrća i s odobrenim operativnim programom od strane Agencije za plaćanja.
Prihvatljivi troškovi
· sudjelovanje na sajmovima i izložbama;
· izrada promotivnih materijala, mrežnih stranica;
· zakup oglasnog prostora i oglašavanje u medijima;
· promotivne kampanje i organizacije namjenskih promotivnih događanja;
· radionice i seminari;
· istraživanja tržišta i tržišnih trendova i sl.
Potpora
Osnova za dodjelu potpore je operativni fond jednog od navedenih oblika organizacije proizvođača. Potpora se sastoji od financijske pomoći Unije i Nacionalne financijske pomoći. Financijska pomoć Unije izračunava se na temelju visine vrijednosti utržene proizvodnje organizacije proizvođača u referentnom razdoblju, a jednaka je iznosu financijskih doprinosa članova organizacije proizvođača ili same organizacije proizvođača, ili oboje. Financijska pomoć Unije temelji se na troškovima koji su stvarno isplaćeni i ograničena je na 50 % stvarnih rashoda u skladu s člankom 52. stavkom 1. Uredbe o strateškim planovima (EU) br. 2021/2115. Navedeno ograničenje može se i povećati u skladu s člankom 52. stavcima 3.,4.,5. i 6. Uredbe o strateškim planovima (EU) br. 2021/2115. Nacionalna financijska pomoć dodjeljuje se u skladu s člankom 53. Uredbe o strateškim planovima (EU) br. 2021/2115.
Financijska pomoć Unije se razlikuje, ovisno o obliku udruženja koje provodi odobreni operativni program i ograničena je na:
(a) 4,1 % vrijednosti proizvodnje svake organizacije proizvođača stavljene na tržište;
(b) 4,5 % vrijednosti proizvodnje svakog udruženja organizacija proizvođača stavljene na tržište;
(c) 5 % vrijednosti proizvodnje svake transnacionalne organizacije proizvođača ili transnacionalnog udruženja organizacija proizvođača stavljene na tržište.
Nacionalna financijska pomoć dodjeljuje se u skladu s člankom 53. Uredbe o strateškim planovima (EU) br. 2021/2115., a za potrebe izračuna iste Hrvatska je podijeljena na dvije regije: Kontinentalna i Jadranska Hrvatska.
Ukupna financijska alokacija za četverogodišnje razdoblje iznosi 1.765.605,00 €.
Visina i iznos potpore za provedbu ove intervencije ovisi o ukupnom iznosu odobrenog operativnog fonda i odobrenom iznosu financijskih sredstava koje organizacija proizvođača namjerava utrošiti za provedbu jedne ili više prihvatljivih aktivnosti.