Intervencije

58.1.b.01. Vino – Ulaganja

Cilj mjere

– poboljšanje gospodarske održivosti i konkurentnosti proizvođača vina

– potpora upotrebi nusproizvoda proizvodnje vina za industrijske i energetske svrhe kako bi se kako bi se osigurala kvaliteta vina Unije i pritom zaštitio okoliš

– povećanje utrživosti i konkurentnosti proizvoda od vinove loze razvojem inovativnih proizvoda, procesa i tehnologija, kao i dodavanjem vrijednosti u bilo kojem dijelu lanca opskrbe, uključujući element prijenosa znanja

Prihvatljivi korisnici:

– (vinarije) poduzeća u sektoru vina (pravne ili fizičke osobe upisane u Vinogradarski registar) koja se bave proizvodnjom ili prodajom proizvoda iz dijela II Priloga VII. Uredbe (EU) 1308/2013, organizacije proizvođača vina, udruženja dvaju ili više proizvođača ili sektorske organizacije

Prihvatljivi troškovi

Troškovi vezani uz

– stjecanja, izgradnje, poboljšanja nepokretne imovine odnosno objekta za proizvodnju vina, čuvanje, skladištenje i prodaju vina

– kupnje novih strojeva i opreme za preradu te skladištenje grožđa i vina

– obnove/modernizacije/opremanja infrastrukture objekta za prodaju i prezentaciju vina

– opremanja laboratorija za kontrolu kvalitete proizvoda od grožđa i vina.

Intenzitet i visina potpore

  • za mikro, mala i srednja poduzeća intenzitet potpore iznosi 50 % prihvatljivih troškova
  • za poduzeća s manje od 750 zaposlenih ili prometom manjim od 200 mil. € potpora iznosi 25 %  prihvatljivih troškova
  • za poduzeća s 750 i više zaposlenih ili prometom od 200 mil. € i više s intenzitet potpore iznosi   24% prihvatljivih troškova.
  • Minimalni iznos potpore po projektu je EUR 5.000
  • Maksimalni iznos potpore po projektu je:
  • EUR 1.500.000 za mikro, mala i srednja poduzeća
  • EUR 750.000 za poduzeća s manje od 750 zaposlenih ili prometom manjim od 200 mil. €
  • EUR 550.000 za poduzeća s 750 i više zaposlenih ili prometom od 200 mil. € i više

Za poduzeća koja nisu obuhvaćena glavom I. člankom 2. stavkom 1. Priloga Preporuke Komisije  2003/361/EZ, a koja imaju manje od 750 zaposlenika ili promet manji od 200 milijuna EUR, najveći intenzitet potpore je prepolovljen.

Načela kriterija odabira

Agencija za plaćanja u okviru administrativne kontrole zahtjeva za potporu provjerava broj bodova te prag prolaznosti u skladu s kriterijima bodovanja i rangiranja. Ako dostupna financijska sredstava unutar pojedine intervencije nisu dovoljna za sufinanciranje svih zahtjeva za potporu koje su ostvarile prag prolaznosti (minimalan broj bodova), Agencija za plaćanja provodi rangiranje i sastavlja rang-listu poretkom projekata prema broju bodova od većeg broja bodova prema manjem. Na rang-listi se podvlači crta prema dostupnim financijskim sredstvima, a ako se crta treba podvući između zahtjeva za potporu s jednakim brojem bodova, Agencija za plaćanje će obuhvatiti sve zahtjeve za potporu s istim brojem bodova i sredstva potpore će raspodijeliti uz proporcionalno umanjenje intenziteta potpore na sve zahtjeve za potporu iznad crte.

Ostali uvjeti prihvatljivosti

– korisnik mora imati podmirene odnosno uređene financijske obveze prema državnom proračunu Republike Hrvatske.

– javnopravno tijelo ne može koristiti potporu u okviru ove intervencije

– ako pravna osoba nema godišnji financijski izvještaj poduzetnika za zadnje odobreno računovodstveno razdoblje ili je poduzetnik početnik, nije prihvatljiv podnositelj/korisnik u okviru ove intervencije

– podnositelj je dužan dokazati da u trenutku podnošenja zahtjeva za potporu raspolaže nekretninom koja je obuhvaćena projektom, a ako se raspolaganje nekretninom zasniva na posebnom ugovoru o zakupu, koncesiji ili nekom drugom važećem ugovoru, korisnik dužan je osigurati trajanje raspolaganja nekretninom na temelju posebnog ugovora najmanje pet godina od datuma stjecanja imovine ili od datuma kad je imovina stavljena na raspolaganje korisniku

– korisnik je dužan osigurati raspolaganje nekretninama tijekom pet godina nakon donošenja potvrde o završenoj intervenciji

– potpora se ne odobrava poduzećima u poteškoćama ili poduzećima koja imaju nalog za povrat sredstava

Godišnja indikativna dodjela financijskih sredstava

7.822.750,00 €